Intervjuu Deary OÜga

  • 3 mai 2023

Kas teadsid, et aasta parima taimse toote konkursi võitis sel aastal Deary taimne kohuke ehk tofuke? Tegime sel puhul väikse intervjuu Deary OÜ esindaja Katrin Tammega.

Mis motiveeris lansseerima eraldi taimse toidu suunda Deary OÜd?

Kuigi Deary tähistas sel aastal esimest sünnipäeva, siis taimsete toodetega on meil kogemust juba mitmeid aastaid. Skandinaavia taimse maailma kasvutrende olime juba aastaid jälginud, kuid varasemalt ei tunnetanud me veel kohalikul turul piisavat nõudlust. 2020. aastal aga mõistsime, et aeg on küps ja lansseerisime esimesed tooted Tere kaubamärgi alt. Tooted võeti kohe väga hästi vastu ja ka meie sortiment laienes üsna hoogsalt. Taimne maailm areneb aga väga kiiresti ja mõistsime, et saame püsida kasvutempos vaid siis, kui meil on eraldi meeskond, kes ongi fokusseerunud vaid taimsete toodete arendamisele ja turustamisele. Seetõttu saigi loodud ettevõte Deary.  

Kuidas näete taimsete piimatoodete turu seisu ja tarbijate huvi nende toodete vastu?

Taimsete piimatoodete turg Eestis on alles varajases kasvufaasis, moodustades Eestis ca 2% piimatoodete turust ja võrreldes Skandinaavia naaberriikidega on meil kasvuruumi kõvasti. Näeme vaikselt kasvamas ka trendi, et üha enam „julgevad“ ka mitteveganid vaadata taimsete toodete poole. Uuringud on näidanud, et kõige lihtsam ongi taimsena asendada just piimatooteid. Me näeme selles ka endal väga suurt rolli, arendades maitsvaid taimseid tooteid ning rikastades neid näiteks valkude, vitamiinide või probiootikumidega. Nii aitame tarbijatel teha lihtsamini keskkonnasõbralikumaid ja tervislikumaid valikuid.

Kes on Deary toodete tarbija?

Meie toodete tarbijad jagunevad üsna võrdselt veganiteks ja fleksitaarlasteks. Kui veganite seas läheb info kiirelt uute toodete kohta liikvele, siis ülejäänudega on asi keerulisem ning sageli üllatutakse, kui hästi taimsed tooted maitsta võivad. Eks peamegi selliste müütide kummutamisega tegelema. Peame tooteid arendades ülioluliseks toodete maitset ja hinda, et piltlikult öeldes kõige tavalisemale eestimaalasele oleksid need tooted taskukohased ning maitseks hästi. Sel aastal ongi meil väga heameel, et meie tooted on saanud ka palju tunnustust. Vanilli tofuke valiti Taimse Teisipäeva korraldatud konkursil Parimaks Taimseks Tooteks ning Deary taimne mustasõstra jogurt valiti Eesti Parima Toiduaine konkursil Parimaks Magustoiduks. Viimase auhinna üle on just seetõttu heameel, kuna selles kategoorias olime ainus vegantoode, mis võistlustules erinevate jäätistega ja magustoitudega oli. Parima magustoidu tiitel näitab trendide muutumist ja seda, et keskkonnaaspekti peetakse üha olulisemaks.

Kuidas on tarbijad tofukese vastu võtnud? Kumb on populaarsem, kas vanilje või šokolaadi tofuke?

Tofukesed on olnud üleootuste populaarsed ning ei saagi öelda, kumb neist populaarsem on, kuna müüginumbrid on väga võrdsed. Eks saime toodete potentsiaalsest edust natuke aimu juba enne lansseerimist, kui tooteid esimest korda väriseva südamega sügisesel veganmessil proovida andsime. Peale seda hakkas meie postkasti iganädalaselt kirju tulema, kus uuriti, millal need tooted ometi turule jõuavad.

Mis oli tofukeste arendamise juures kõige raskem?

Kohukeste arendamine on olnud kindlasti üks suurimaid väljakutseid meie arenduste seas. Eestlased on ju maailma suurimad kohukeste armastajad ning teavad kõiki hea kohukese nüansse, alates sisust lõpetades glasuuriga. Kõige rohkem vaeva nägime kohupiima taolise konsistentsi saavutamisega, katsetasime selleks erinevaid taimseid valke, kuid tofu viis meid kõige ligilähedasema tulemuseni. Meie jaoks oli kindlasti olulisel kohal ka tofu päritolu ja tarneahela läbipaistvus. Tofu, mida oma tootes kasutame, valmistatakse Eestis ning kasvatatud on see Euroopas.

Millistest kauplustest tofukesi saab?

Tofukesed on sortimendis väga hästi, neid leiab üle Eesti kõikidest kaubanduskettidest.

Mis suunas te tuleviku tootearenduse osas vaatate? Milliseid tooteid tulemas on?

Meil on toote pipelines paar väga ambitsioonikat toodet, millega läheb ilmselt pikemalt aega, aga kindlasti ka juba sügisel saame oma tarbijaid mõne uue tootega üllatada.