Maitsepärm

Maitsepärm on pea iga taimetoitu armastava inimese lahutamatu kaaslane. Ka Taimne Teisipäev julgustab igas retseptis helde käega maitsepärmi toidule lisama. Aga mis see maitsepärm siis ikkagi on ja miks seda süüa?

 Maitsepärmi puhul on tegemist inaktiveeritud kuivpärmi helvestega, millele on omane pähkline ja juustune mekk. Maitsepärmi saab kasutada kõikides soolastes toitudes – salatites, suppides, dippides, kastmetes, kotlettides, määretes, ahjuroogades. Oluline on silmas pidada, et kuigi maitsepärm on mõnus maitseaine, andes toidule hea meki, on kasulike ainete säilimise seisukohalt oluline, et seda ei kuumtöödeldaks. Ühesõnaga võib seda küll toidu maitsestamiseks kasutada, kuid tervise seisukohast tuleks seda toidule peale puistata ja/või sisse segada alles pärast toidu valmimist.

 KASUTEGURID
– maitsepärmis on palju B-grupi vitamiine (riboflaviin, niatsiin, tiamiin, folaadid, vitamiin B6) ja tsinki;
– maitsepärm aitab selles sisalduvate ainete (beeta-1.3 glükaan, mannaan, trehhaloos, glutatioon) tõttu tugevdada immuunsust, vähendada kolesteroolitaset ning ennetada vähi teket;
– maitsepärmis on märkimisväärne kogus rauda, seleeni ja kiudaineid;
– maitsepärmis on väga vähe naatriumi ja rasva;
– maitsepärm on gluteeni-, soja- ja piimavaba ega sisalda vaatamata oma nimetusele kandidoosi soodustavat pärmi tüüpi;
– lisaks on nt Bon maitsepärm (pildil) rikastatud B12 vitamiiniga.

 TOITUMISALANE INFO
100 g/5 g (ehk supilusikatäis) maitsepärmi sisaldab keskmiselt 344 kcal/17 kcal, 51.1 g/2.6 g valku, süsivesikuid 14.9 g/0.7 g, rasvad
4.0 g/0.2 g, kiudained 22.0 g/1.1 g

 HEA RETSEPT
Lihtne retsept – popkorn maitsepärmiga!

 VAJA LÄHEB
—lahtist popkorni
—kookos- või rapsiõli
—maitsepärmi

 VALMISTAMINE
Kuumuta poti põhjas õli, lisa popkorniterad. Kui popkorn on valminud, raputa helde käega üle maitsepärmiga ja naudi!

Tee oma toidust ikka pilt ka ja tagi #taimneteisipäev

Info allikatest siin ja siin.