Tofu

Tofu puhul on tegemist sojaubadest valmistatud valgurikka toiduainega, mida on Aasias toiduvalmistamisel juba aastatuhandeid kasutatud. Tofufännid teavad, et halba tofut ei ole olemas, sest tootel endal sisuliselt puudub maitse – kõik sõltub sellest, kuidas tofut valmistada.

  TOFU KOLM ILMET
—kõva tofu (kasutatakse praetuna, grillituna, marineerituna, võileivakattena või suppides);
—pehme tofu (kasutatakse tofupudru valmistamisel või blenderdamist vajavates toitudes nagu näiteks kastmetes);
—siidine tofu (kreemjas konsistents sobib hästi juustukookide ja muude magustoitude valmistamiseks).

 KASUTEGURID
– tofu on pungil valku ning B-grupi vitamiine, olles heaks asenduseks lihale.
– tofu on kergesti seeditav ning alandab kolesteroolitaset, mistõttu väheneb ka südamehaigustesse haigestumise risk. ️
– tofus on palju isoflavoone, mis vähendavad osteoporoosi, rinna- ja eesnäärmevähi riski.
– tofus on palju kaltsiumit, mis samuti aitab ära hoida osteoporoosi teket.
– tofu on suurepärane aminohapete, raua, magneesiumi, tsingi ja mineraalainete (mangaan, seleen, fosfor) allikas.

 TOITUMISALANE INFO
100 grammis tofus on ca 70 kalorit, 1.5 g süsivesikuid, 3.5 g rasva, 8.2 g valku ning 0.9 g kiudaineid

 HEA RETSEPT
Üks populaarne, lihtne ja imemaitsev tofust valmistatav toit on tofu puder (tofu scramble).

 VAJA LÄHEB
—1 pakk pehmet tofut (nt https://www.prismamarket.ee/products/search/tofu)
—1 sibul, hakituna
—soovi korral 1 küüslauguküüs, hakituna
—õli
—seeni, kikerherneid või meelepäraseid köögivilju, peeneks hakituna (nt brokoli, paprika, tomat, suvikõrvits, porgand)
—2-3 spl kuhjaga maitsepärmi
—soola
—pipart
—olemasolul 0.5 tl kurkumit (eelkõige kauni kollase värvi saamiseks) ja 0.5 tl paprikapulbrit (võid ka vaid soola-pipraga maitsestada)
—umbes 0.5-1 dl taimset piima või koort

 VALMISTAMINE
Pruunista pannil õlis sibul, küüslauk ja köögiviljad. Mõne aja pärast lisa tofu ja sool ning lase segul keskmisel kuumusel seda aeg-ajalt segades valmida nii kaua, kuni ka tofu hakkab kergelt pruunikamat jumet võtma (u 7 minutit). Lisa maitsepärm, kurkum, paprikapulber ja pipar. Sega korralikult ning lisa taimne piim või koor. Lase tofu pudrul kenasti soojeneda ning naudi maitseelamust!

Info allikatest siin ja siin.