Tahiini

Olenevalt sellest, kui suur hummuse sõber oled, on infonupu teema tõenäoliselt kas päris võõras või siis natuke tuttav.  Nagu oleme korduvalt väljendanud, soovime Taimse Teisipäeva tiimiga tuua Sinuni ülevaate erinevatest vähetuntud või hoopis tundmatutest toiduainetest, mille lülitamine oma toidusedelisse on igas mõttes hea ja tervislik.

Tahiini nimi on võõras ja uhke, kuid sisult ei ole tegemist millegi muu kui seesamipastaga. See on tihke pasta, mis saadakse seesamiseemnete purustamisel ning mida kasutatakse maitseainena eelkõige Lähis-Ida köögis. Tahiini on väga toitainerikas ja tervislik ning selle kasutamisvõimalus on lai. Tahiinit kasutatakse näiteks hummuse, suppide ja kastmete maitsestamiseks. Seesamipastale enamasti ei lisata midagi, kuid maitseelamuse mitmekesistamiseks võidakse sellele mõnikord ka soola või suhkrut lisada. Seda saab kontrollida pakendilt ning eelistada tasuks lisandivaba pastat.

 KASUTEGURID
Tahiinit tasub süüa, sest:
-selles on palju kasulikke aineid, mis koostöös aitavad ennetada mitmeid terviseprobleeme;
-sisaldab E-vitamiini, B-grupi vitamiine, letsitiini, rikkalikult valku (20-40%) ja kiudaineid;
-sisaldab magneesiumi, vaske, rauda ning oleiinhapet (oomega-9);
-sisaldab suures koguses kaltsiumi (100 grammis seesamiseemnetes on 780 mg kaltsiumi);
-inimese keha omandab seemnekestes leiduvat kaltsiumi purustatud kujul kõige paremini;
-sisaldab 82% ulatuses küllastamata rasvhappeid;
-sellel on antioksüdantne ja põletikuvastane omadus;

 TOITUMISALANE INFO
100 g kohta: 659 kcal, rasvad: 58.60 g (küllastunud: 9.80 g; monoküllastumata: 23.60 g; polüküllastumata: 25.10g; süsivesikud: 0.50 g, millest suhkruid: 0.10 g, kiudained: 10.00 g, valke: 27.50 g, soola: 0.06 g

 HEA RETSEPT
Igaühel peab olema üks tõeliselt hea hummuse retsept. Kui Sinul seda ei ole või soovid lihtsalt vahelduseks katsetada mõnd muud kombot, siis see on just Sinu jaoks. 

 VAJA LÄHEB
— 2 kikerhernekonservi, kurnatud ja loputatud (jäta natuke kikerhernevedelikku alles)
— pool tassi tahiinit (alusta vähemaga)
— 0.25 tassi oliiviõli (maitseta)
— 2-3 kooritud küüslauguküünt
— maitse järgi pipart ja soola
— 1 spl vürtsköömeneid või paprikapulbrit (võid ka mõlemaid lisada või kasutada vürtsköömnete asemel jahvatatud köömneid)
— ühe sidruni mahl

 VALMISTAMINE
Pane kõik koostisosad blenderisse või köögikombaini ning alusta nende töötlemist. Vastavalt oma masina võimekusele lisa natuke rohkem või vähem kikerhernevedelikku või vett, et masin valmistaks Sulle mõnusalt kreemise konsistentsiga püree.
Maitse ning lisa vajadusel veel sidrunimahla või maitseaineid. Serveerides nirista hummusele peale veel natuke oliiviõli ning paprikapulbrit.

Tee oma toidust ikka pilt ka ja tagi #taimneteisipäev

Info allikas siin, retsepti allikas Mark Bittman siin ja foto allikas Shutterstock.