Parapähkel

Parapähkel ehk Brasiilia pähkel on Amazonase piirkonnas kasvava puu vili, mille puhul on tegelikult tegemist seemnega. Parapähkleid hinnatakse kõrgelt nende suure toitainesisalduse poolest, mistõttu tasuks iga päev süüa üks parapähkel!

 KASUTEGURID
Parapähkleid tasub süüa, sest:
– sisaldavad seleeni, tsinki, mangaani, vaske ja rauda;
– 1 parapähkel tagab päevaks vajaliku seleenikoguse;
– sisaldavad rohkelt (head) kolesterooli ja oomega-3 rasvhappeid, mis võivad avaldada positiivset mõju südame-veresoonkonna heale tervisele;
– aitab parandada toitainete imendumist seedetraktis;
– oma heade omaduste tõttu on head abimehed, kui on tarvis võidelda nahaprobleemide, viirushaigustega;
– annavad oma panuse, et kaitsta organismi rakke vananemise eest.

 TOITUMISALANE INFO
100 grammis parapähklites on 682 kcal, 14.4 g valku, 66.2 g rasva, 12.8 g süsivesikuid, 11.4 g kiudaineid

 HEA RETSEPT
Kihiline smuuti müsliga – kõlab hästi, eksole!
Kas oled kunagi kodus ise müslit teha proovinud? Müslitegu on üllatavalt lihtne – pead kokku panema vaid endale meelepärased komponendid ja neid natukeses õlis ja magusaines röstima! Eriti maitsvaks komboks on kodune müsli koos omatehtud smuutiga. Ühtlasi sobivad need kaks üheskoos ideaalselt hommikusöögiks või vahepalaks.

 VAJA LÄHEB
Müsli jaoks:
— 2 spl kookosõli
— 200 ml (jämedaid) kaerahelbeid
— 1 spl hakitud mandleid (sobivad ka muud pähklid)
— 1 spl hakitud Kreeka pähkleid
— 1 spl hakitud Brasiilia pähkleid
— 2-3 spl kookospalmi suhkrut/agaavisiirupit

Smuuti jaoks:
— 200 ml mangopüreed
— 100+100 ml kookospiima
— 1 tl laimi mahla
— 2 spl chia seemneid
— 2 väikest banaani
— 1 spl maapähklivõid
— 2 spl kakaod

 VALMISTAMINE
1. Kuumuta pannil kookosõli ning rösti kiirelt segades kaerahelbed, hakitud pähklid ning suhkur või siirup. Rösti müslit pannil, kuni see on kuldpruun. Seejärel jahuta müsli.
2. Smuuti jaoks sega 100 ml kookospiima, laimimahl ja mangopüree. Jaota segu kaheks ja lisa ühele osale chia seemned. Kuna chia seemned vajavad paisumiseks vedelikku ja aega, siis lase neil smuutis umbes 10 minutit paisuda.
3. Valmista banaanist, maapähklivõist, 100 ml kookospiimast ja kakaost segu (nt blenderiga).
4. Aseta klaasi või kaussi kihiti valminud smuutid ja müsli.

Kuna sageli sööme just silmadega, on eriti tore end vahel, kui on aega hommikut nautida, kostitada end millegi nii erilise ja maitsvaga!

Tee oma toidust ikka pilt ka ja tagi #taimneteisipäev

Info allikas siin ning retsepti ja pildi allikas: Umami